Om Servicenormen

Sætter standarden for ordentlighed

Servicenormen er en standard for ordentlighed, som udelukkende tildeles medlemmerne af Servicebranchens Arbejdsgiverforening (SBA). Det betyder, at man som virksomhed kun kan blive medlem af SBA, hvis man kan leve op til 32 punkter i Servicenormen. Nogle vil måske mene, at kravene er lige lovligt skrappe – men vi mener, det er mere end rimeligt. Dels ønsker vi netop at sætte en høj standard, og desuden er Servicenormen ikke til for medlemmernes skyld, men for at gøre det lettere for dig som kunde at navigere i markedet og spotte de seriøse serviceudbydere.

Når du vælger en virksomhed, som opfylder Servicenormen, kan du altså være sikker på, at der er styr på overenskomstmæssig aflønning, økonomiske attester, kvalitetsniveau, miljøhensyn, arbejdsmiljø, personaleforhold, uddannelse og eventuelle underleverandører. DNV kontrollerer løbende, at vores medlemmer overholder samtlige krav i Servicenormen.

Klik her og læs mere om Servicenormens gyldighedsområde her. 

Klik her, hvis du vil vide mere eller skal beskrive Servicenormen, kan du finde yderligere information på Servicebranchens Arbejdsgoverforenings hjemmeside.

Se filmene

Kunden om Servicenormen

play-button

Branchen om Servicenormen

play-button