Servicenormens gyldighedsområde
Her kan du læse om, hvad din serviceleverandør skal, for at leve op til kravene i Servicenormen.
I søgefunktionen herunder kan du slå op, om den serviceleverandør du overvejer, lever op til kravene.
Her kan du læse om, hvad din serviceleverandør skal, for at leve op til kravene i Servicenormen.
I søgefunktionen herunder kan du slå op, om den serviceleverandør du overvejer, lever op til kravene.
Virksomheden har en overenskomst, samt en skriftlig personalepolitik, der som minimum indeholder retningslinjer for uniformering, legitimation, fravær, mangfoldighed og efteruddannelse.
Virksomheden har styr på arbejdsskadeforsikringer og de økonomiske attester fra Erhvervsstyrelsen.
Virksomheden leverer som aftalt. Der sker en løbende måling, vurdering og opfølgning på de leverede ydelser, og i det daglige arbejde følges nogle skriftlige retningslinjer for at sikre kvalitetsniveauet.
Virksomheden har en skriftlig miljøpolitik og bruger så vidt muligt miljømærkede produkter. Desuden følges reglerne for bortskaffelse af kemirester og -emballage.
Virksomheden kan dokumentere et godt arbejdsmiljø ved bl.a. at have et arbejdsmiljøledelsessystem, gennemføre APV og deltage i arbejdsmiljøuddannelser.
Virksomheden kan dokumentere, at der er en skriftlig plan for både oplæring og efteruddannelse af medarbejderne.
Virksomheden har en skriftlig politik for brug af underleverandører og kan dokumentere, at der altid indgås skriftlige kontrakter.
DNV foretager jævnligt stikprøvebesøg, hvor virksomhederne skal fremvise diverse former for dokumentation i henhold til Servicenormen. Herefter udarbejdes en kontrolrapport, der sendes til sekretariatet i Servicebranchens Arbejdsgiverforening (SBA). Hvis det viser sig, at ikke alle krav bliver efterlevet, kan konsekvensen være bødestraf, påbud om forbedringer og i værste fald eksklusion.